PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Emballager kan med markant fordel skille sig ud på hylden

Emballager kan med markant fordel skille sig ud på hylden

Ifølge Smurfit Kappa kan varemærkeejere nu for første gang få et øjeblikkeligt indblik i, hvad kunderne mener om deres emballager i forretningerne. Det sker takket være et splinternyt, eksklusivt partnerskab mellem emballageproducenten og EyeSee, der har specialiseret sig i online eye-tracking. Og det viser sig blandt andet, at ikke mindre end 76 procent flere kunder registrerer emballager, der skiller sig ud på hylderne.
18.09.14: Det nye onlineværktøj gør ifølge Smurfit Kappa varemærkeejere i stand til at teste og forstå den effekt, som deres hyldeklare emballager har på kunderne, hurtigere end nogensinde, idet de selv kan opleve det på en virtuel supermarkedshylde og sammenligne eye tracking-resultaterne via et webcam. Og en komplet analyse af resultaterne skal blive returneret inden for en uge - inklusive fakta og tal, der beskriver, hvordan produktet skilte sig ud, blev husket og øgede kundens nysgerrighed.

Værktøjet gør skal gøre det muligt at samle indblik fra et stort antal kunder hurtigere og mere omkostningseffektivt end nogensinde før. Ligesom det også skal give fleksibiliteten til at samle indblik fra bestemte udsnit af kundetyper. – Hele kundeundersøgelsen foretages online i et risikofrit miljø i de tidlige faser af emballageudvikling og -design. Det betyder, at varemærkeejerne kan gøre deres hyldeklare emballagedesign helt perfekte, inden de gør det til virkelighed, hvilket sparer kunders tid og penge, påpeger man.

Foreløbige resultater fra EyeSees partnerskab med Smurfit Kappa viser, at differentierede emballager - som sikrer, at produkter skiller sig ud - huskes og øger kundens nysgerrighed, idet de:
  • bemærkes af 76 procent flere kunder i de første fem sekunder, når der kigges på en hylde, der er fyldt med konkurrerende produkter.
  • huskes af 79 procent flere kunder efter deres indkøbstur.
  • øger de samlede nysgerrigheds- og interesseniveauer blandt næsten tre gange så mange kunder som almindelig emballage.
Arco Berkenbosch, Vice President of Marketing, Research and Development hos Smurfit Kappa, siger bl.a.: – For første gang nogensinde giver vores unikke partnerskab med EyeSee mærkeejere uovertruffen kundeindblik, hvilket kvantificerer ydeevnen ved hyldeklar emballage, hurtigt og i et risikofrit, virtuelt miljø. Vi er stadig i de indledende faser af vores partnerskab med EyeSee og er begejstrede over at kunne rulle dette ud sammen med nøglekunder i de kommende måneder på vores nye kundeoplevelsescentre.

Fra Olivier Tilleuil, adm. direktør og grundlægger af EyeSee, lyder det: – Med mellem 40 og 70 procent af købsbeslutninger, der tages i forretningerne, og 89 procent af forbrugere, der indrømmer, at de er "skiftere", kæmper mærker kontant om at være det produkt, som først bliver bemærket og valgt af kunderne. Det har aldrig været vigtigere at emballagen skiller sig ud. Vi er begejstrede over vores nye, eksklusive partnerskab med Smurfit Kappa, hvilket giver deres kunder detaljeret indblik og et væld af data over, hvordan forbrugerne tager købsbeslutninger baseret på, hvad de ser på hylden.

Foto: Smurfit Kappa / EyeSee

GS
Print Send