PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Speciel takeaway-emballage til nystartet fastfoodkæde

Fastfoodskulturen vokser hurtigt i Centraleuropa, og markedet forventes at vokse betydeligt i de kommende år. Og selvom sektoren domineres af store spillere som McDonalds Corp og Yum! er der ifølge markedsanalyser stadig muligheder for vækst for mindre afsætningsmuligheder. Med flere og flere burgersteder, der popper op over hele regionen, skal de mindre nybegyndere finde på nye måder at begejstre deres kunder på.
30.01.18: Det fastslår Mondi, international emballage- og papirproducent, der for nylig har udviklet en innovativ emballageopløsning, som understøtter branddifferentiering for en nystartet fastfoodkæde i Tjekkiet - Country Burger.

Country Burger, der etableret i 2016, skiller sig ifølge emballageproducenten ud i konkurrencen med sin dedikation til produktkvalitet, dens hjemlig atmosfære og kundefokus. – Ved kun at tilbyde førsteklasses irsk oksekød samt frisk, lokalt produceret mad genopfinder den nystartede virksomhed tilgangen til "sund" fastfood spisning, påpeger man.

For at underbygge dette image søgte ejerne en moderne emballageløsning, der kunne hjælpe dem med at differentiere deres mærke og forbedre kundernes oplevelser. Med Mondi's hjælp blev deres drøm til virkelighed med en multifunktionsemballage udviklet med 100% recirkuleret bølgepap. Den innovative "menu-box" indeholder en kompakt bakke med plads til et papkrus på toppen, sikret med et bærehåndtag.

De vigtigste fordele ligger ifølge Mondi i dens meget funktionelle konstruktion; den skal være let at samle og justere afhængigt af ordren (separate rum til hamburger, tortilla, chips, drikkevarer osv.) samt den skal være meget brugervenlig. Med det nye design kan kunderne bære flere genstande sikkert og nyde dem på farten, samtidig med at man kan sætte pris på det unikke og iøjnefaldende design. Det fuldt genanvendelige takeaway koncept skal da også have fået en meget positiv markedsreaktion.

– Emballage var nøgleelementet i vores branding, og vi ønskede at sikre, at det eksponerede vores værdier korrekt. Ved at bruge brun stiv bølgepap, lykkedes det os at skabe et 'landligt look', der passer godt med vores burgers stil og skiller sig ud fra konkurrencen. Når vi ser på de fremragende kundeanmeldelser, mener vi, at vi har nået vores mål, udtaler Lukáš Káninský, administrerende direktør hos Country Burger.

Ladislav Kneisl, Product Innovation Manager hos Mondi Bupak, tilføjer: – Dette menubox-koncept udviklet til Country Burger er unikt for sin bæredygtige karakter, slutbruger-bekvemmelighed og formatfleksibilitet. Kunden er glad for sit branding potentiale og multi-funktionalitet, mens forbrugerne værdsætter det smarte design og brugervenlighed. For os er det vigtigt at vise, hvordan en smart bølgepapemballage med succes kan øge virksomhedens vækst og give både miljø og forbrugere fordele.

Foto: Mondi

GS
Print Send