PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Global vision for en verden uden affald

Global vision for en verden uden affald

Coca-Cola Company har annonceret en ny global vision for at hjælpe med at skabe en verden uden affald. Virksomheden ændrer grundlæggende sin tilgang til emballage med et globalt mål om at hjælpe med at indsamle og genvinde tilsvarende 100% af emballagen inden 2030.
08.02.18: Dette mål er kernen i selskabets nye emballagevision for en verden uden affald, som Coca-Cola systemet har til hensigt at bakke op med en flerårig investering, der omfatter løbende arbejde for at gøre deres emballager 100 procent genanvendelige. Dette begynder med en forståelse af, at fødevare- og drikkevarebeholdere er en vigtig del af folks moderne liv, men at der er meget mere at gøre for at reducere emballageaffaldet globalt.

– Verden har et emballageproblem - og ligesom alle virksomheder har vi et ansvar for at hjælpe med at løse det, sagde James Quincey, koncernchef for Coca-Cola Company. –Gennem vores "World Without Waste"-vision investerer vi i vores planet og vores emballager for at gøre dette problem til fortid.

Selskabet og dets aftapningspartnere forfølger flere vigtige mål:
Investering i planeten: I 2030 er målet for Coca-Cola systemet at man - for hver flaske eller dåse, man sælger globalt - hjælpe med at tage en retur, så den har mere end et liv. Selskabet investerer sine marketingkroner og -færdigheder bag dette 100 procents indsamlingsmål for at hjælpe folk med at forstå, hvad, hvordan og hvor man skal genbruge. Man vil støtte indsamling af emballager på tværs af hele branchen, herunder flasker og dåser fra andre virksomheder. Coca-Cola-systemet vil samarbejde med lokalsamfund, industripartnere, sine kunder og forbrugere for at hjælpe med at løse problemer som emballageaffald og affald i havet.
•  Investering i emballager: For at opnå sit indsamlingsmål fortsætter The Coca-Cola Company med at gøre hele sine emballager 100 procent genanvendelige globalt. Virksomheden skaber bedre flasker, enten gennem mere genanvendt indhold, ved at udvikle plantebaserede materialer eller ved at reducere mængden af plast i hver beholder. I 2030 har Coca-Cola systemet også til hensigt at fremstille flasker med i gennemsnit 50 procent genanvendt indhold. Målet er at indføre en ny global standard for drikkevareemballage. I øjeblikket er flertallet af selskabets emballager genanvendelige.

World Without Waste er det næste skridt i virksomhedens løbende bæredygtighedsindsats og bygger videre på virksomhedens succes med genopfyldning af en anslået 100 procent af det vand, man anvender i sine færdige drikkevarer. Virksomheden opnåede og overskred sit vandopfyldningsmål i 2015, fem år forud for forventningerne. Disse bestræbelser er en del af virksomhedens større strategi for at vokse med samvittighed ved at blive et drikkevarefirma, der vokser på den rigtige måde.

– Flasker og dåser burde ikke skade vores planet, og en affaldsfri verden er mulig, siger Quincey. – Virksomheder som vores skal gå i spidsen. Forbrugerne rundt om i verden bryder sig om vores planet, og de ønsker og forventer, at virksomhederne skrider til handling. Det er præcis det, vi skal gøre, og vi inviterer andre til at deltage i denne kritiske rejse. 

Coca-Cola Company vil arbejde for at nå disse mål ved hjælp af flere globale partnere: Ellen MacArthur Foundation's New Plastics Economy-initiativ, Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance og World Wildlife Fund (The Cascading Materials Vision og Bioplastic Feedstock Alliance) . Coca-Cola vil også lancere indsatsen med nye partnere på regionalt og lokalt plan og planlægger at arbejde med sine vigtigste kunder for at hjælpe forbrugerne til at genbruge mere emballage.

Foto: The Coca-Cola Company

GS
Print Send