PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 
Du er her: Forsiden > Fokusområder for Scanpack 2018

Fokusområder for Scanpack 2018

Om lige godt et halvt år slår den store nordiske emballagemesse Scanpack igen sine døre op i Göteborg. Helt præcist sker det tirsdag den 23. oktober og messen varer til og med fredag den 26. Arrangøren er i disse dage ude med overskrifterne på seks forskellige fokusområder, der afspejler nogle af de vigtigste faktorer og aktuelle tendenser, som påvirker industrien og udviklingen i fremtiden, og som vil være i centrum både før og under messen.
05.04.18: Smart Industry: Industri 4.0, Internet of Things (IoT), digitalisering og transformation, samt hvilken betydning og hvilke udfordringer det repræsenterer for industrien? Ifølge arrangøren vil det blive muligt at opleve de nyeste tekniske løsninger på messen, samt at lytte til nogle af de førende virksomheder og eksperter, som er med til at forme fremtidens industri.

Emballagetryk: Hvordan ser den moderne trykkeribranche ud, og hvordan udvikler den sig i takt med teknologiforandringer og udfordringer i branchen? Hvordan påvirker digitale medier branchen? En klar tendens er et fortsat personificeret indhold i al digital markedsføring. Også her vil de bedste eksperter i branchen give deres besyv med og man vil kunne se de nyeste løsninger til moderne trykteknologi.

Emballagematerialer: Intelligente, aktive og bæredygtige materialer er vigtige komponenter i nutidens moderne emballage. Arrangøren slår fast at man på messen vil kunne opleve et omfattende udvalg af emballagematerialer og lytte til de fremmeste eksperter og de førende aktører, som former branchen.

Bæredygtighed: En række virksomheder vil give deres bud på, hvordan de ønsker at gøre en forskel for planeten, dens indbyggere og fremtiden.

Design & Branding: Design er en del af enhver virksomhed. Design er, hvad der får produkterne til at skille sig ud og gøre indtryk. Hvordan gør man? Arrangøren opfordrer til at blive inspireret af flere førende eksperter og varemærker, der deler deres succeshistorier på Superbrand-scenen.

E-handel: Nye forretningsmodeller, ny kundeadfærd, nye forbrugernes behov og nye digitale platforme. Messen vil også rumme bud på hvordan emballageindustrien kan tilpasse sig denne verden?

Scanpack blev afholdt første gang i 1964, og da den arrangeres hvert tredje år, vil den kommende udgave være den 19. i rækken. Messen vil rumme omkring 500 udstillere, hvoraf tæt på halvdelen forventes at være fra fra andre lande end Sverige. Ved sidste udgave i 2015 var Danmark største udenlandske udstiller, og i alt var der 31 lande repræsenteret på messen. Messen, der som sædvanligt arrangeres i Svenska Mässan i Göteborg, forventes at tiltrække omkring 17.000 besøgende

Foto: Scanpack

GS
Print Send