PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Nestlé-emballage kom hurtigt på markedet

Trenden med at tilbyde chokolade som små portionspakninger fortsætter. Brug af en iøjnefaldende yderkarton eller fleksibel emballage understøtter det høje salgsmål i supermarkederne. Og et eksempel med Nestlé KitKat Senses viser ifølge leverandøren, AR Packaging, hvad der skal til for at forkorte hastigheden til markedet betydeligt, og hvor godt et tæt samarbejde mellem varemærkeindehaver og emballageleverandør kan være.
04.07.18: Inden for en kort tidsramme blev en unik og bæredygtig pop-open boks til at byde chokolade rundt udviklet, testet og lanceret. Forskellige dele af AR Packaging har bidraget til dette projekt, med det nye design og konstruktion fremstillet af A&R Carton, trykte prototyper fremstillet af den digitale printvirksomhed Mediaköket og den kommercielle emballage leveret fra A&R Carton i Tyskland.

– En attraktiv serveringsplade åbner sig, når låget fjernes, og chokoladestykkerne præsenteres på en fristende måde. Pakken er meget praktisk at servere fra - flot når den kigger på bordet - og den kan let genlukkes. Bakken og låget er fremstillet af 100 procent karton, beskriver AR Packaging.

Projektet startede med en udveksling af idéer mellem Nestlé og AR Packaging med det formål at opdatere dennye KitKat-serie. To måneder senere var blev det endelige koncept besluttet og yderligere to måneder senere var det endelige design klar til at blive printet.

For at hurtigt at komme videre leverede Mediaköket de første prototyper til Nestlé kun en uge efter, at de fik den endelige beslutning om designet. Dette oplyses at være Mediakökets specialitet; hurtige lead-tider for udskrivning på det endelige materiale. To uger efter prototyperne blev leveret, blev den endelige beslutning truffet, og produktionen startede hos A&R Carton i Frankfurt, Tyskland.

Foto: AR Packaging

GS
Print Send