PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Designs repræsenter 60 forskellige steder i Norge

Betydningen af en let og fuldt recirkulerbar aluminiumsdåse til at indeholde nærende fisk og skaldyr har længe været anerkendt, men et nyligt samarbejde i Norge mellem den førende producent emballageproducent Ardagh Group og det store fiske-varemærke Stabburet viser, hvordan den alsidige emballage også kan blive et designikon.
11.11.18: Dette store projekt for Stabburets makrelfilet, en nationalret i Norge, vil præsentere 60 forskellige designs på den "Hansa"-formede (med afrundede kanter) skaldyrsdåse. Hvert design, hvoraf nogle bruger tegneseriefigurer, er alle forbundet med mærkets genkendelige gule baggrund, repræsenterer en by eller et sted, et aspekt af folks adfærd eller livsstil i Norge.

For at bringe dette ambitiøse projekt til en vellykket afslutning arbejdede Ardaghs metalemballagefabrik i Cuxhaven i Nordtyskland, som håndterede alle aspekter af tryk og produktion af dåserne, tæt sammen med Stabburet for at sikre, at alle 60 designs blev leveret som specificeret.

Basen af dåsen indeholder catch-linen: "ER DU EN AF OS?", der forklarer billedets relevans på låget, og trækringen viser det grønne nordiske nøglehuls-symbol.

Birte Hjorth, produktchef hos Orkla Foods Norge forklarer: – Makrelfilet i tomat er en vigtig del af den norske daglige kost, og vi ønskede at ære alle loyale forbrugere over hele landet. Vi har derfor oprettet en række on-pack designs, hvor hvert design repræsenterer en måde at leve på eller en typisk lokal funktion fra en by eller et sted i Norge. Kampagnen er blevet særdeles godt modtaget og har engageret forbrugere over hele landet.

Patrick Savouré, Commercial Director Seafood i Ardagh Groups metalgivision, tilføjer: – Den lette aluminium kan tilbyde en perfekt branding overflade til dette slående design og sammen med den fremragende funktionalitet er dette en vindende kombination.

Foto: Ardagh Group

GS
Print Send