PACKobserver.dk
Tlf: +45 39 69 43 21
info@packobserver.dk
 
Udgives af GINI·com
Pilegårdsvej 48
DK-2860 Søborg
 

Bedre holdbarhed for avocadoer i prisvindende emballage

Den førende europæiske emballageproducent Coveris har netop vundet prisen for Flexible Plastics Pack of the Year på årets UK Packaging Awards med sin Freshlife MAP avocado-emballage til Tesco og Waitrose, skabt i samarbejde med Greencell.
12.11.18: Ved et arrangement den 30. oktober i Londons prestigefyldte Grosvenor House blev vinderne af årets UK Packaging Awards kåret inden for fire forskellige emballagekategorier. I kategorien for fleksible emballager blev Coveris kåret som vinder med sine Freshlife MAP avocado-emballager, der er udviklet i samarbejde med frugt- og grøntsagsleverandøren Greencell.

Emballagerne kombinerer Coveris' innovative MAP-film med Greencells patenterede UV-teknologi for at levere mindst +2 dages holdbarhed og en 25% kvalitetsforbedring for modne og klar-til-at-spise avocadoer. Dette reducerer madspildet i butikken betydeligt, forbedrer forbrugernes tilfredshed og produkttilgængelighed, og emballagerne er ifølge juryen et lysende eksempel på et effektivt samarbejde for at opnå fælles miljømål.

I en kommentar til sejren sagde Simon Buswell, Coveris Sales Director for Film: – Vi er meget stolte over at have vundet denne pris, især for denne vare og kategori. I betragtning af den store medieopmærksomhed på plast og de forandringer, vi har oplevet som virksomhed i det forløbne år, er dette produkt et fantastisk eksempel på plast, der gør et bæredygtigt job for at reducere fødevarespild og miljøpåvirkning betydeligt.

– Det viser også vigtigheden af at samarbejde om at levere bæredygtige løsninger, og vi vil gerne igen takke Greencell for at gøre det muligt for os at arbejde sammen med dem om dette projekt for at levere, hvad der nu er et prisvindende produkt.

Foto Coveris

GS
Print Send